איך תתאהבו מחדש בעסק

שתפו את התוכן על החברים שלכם:
Facebook
Twitter
LinkedIn

המאמר מוגש בחסות מ.ט.י חולון

לפעמים אתם מתעוררים בבוקר קיצי או חורפי אחד
ומגלים שהעסק שלכם זה כבר לא מה שפנטזתם שיהיה כשייסדתם אותו .
ממש כמו זוג נשוי באמצע החיים המוצא עצמו לפתע –
ללא ניצוץ האהבה והריגוש הראשון.
הלקוחות זה לא מה שציפיתם …

העסקאות קטנות משחזיתם – אינן משאירות את נתח הרווחים שתכננתם שיוותר…
אתם מגלים שעם השנים צצו לכם מתחרים רבים
ואתם כבר לא "משייטים ברוגע" באוקיאנוס כחול…

אתם מוצאים עצמכם עסוקים במרבית היום בדברים שבכלל לא התכוונתם ולא חשבתם
שהם יהיו בסופו של דבר הפרטים הקטנים שתצטרכו לעסוק בהם במרבית שעות היום:
כתיבת הצעות מחיר, גביה מול לקוחות, הוצאת חשבוניות.

אתם מטולטלים במאבקים תמידיים המתחוללים בתוככם בין ה"רצוי" ל"מצוי"
ממש כמו אותה לקוחה שאפתנית במשרדי –  שסיפרה לי בכאב שכשהקימה את העסק שלה לא חשבה על המצב המתסכל בו היא מוצאת עצמה מתרוצצת בלילות לארגון אירועים לסלבריטאים במקום לספר לילידיה הרכים סיפורי ילדות על  נסיכים וקוסמים .
אם אתם מזהים בברור שאין לכם את הכיף ואת ההתרגשות להתעורר בבוקר ולהפעיל את העסק כמו אז בהתחלה …כדיא שתהיו מודעים להרגשה ובוודיא תשמחו לשמוע שיש הרבה דברים שאפשר לעשות על מנת להחזיר "עטרה ליושנה" ולהפוך את ה"דלעת" לכרכרת מלכים…

בא לכם להשקיע בלהתאהב מחדש בעסק?  להלן רשימת טיפים שאני מציעה לכם לאמץ:
זהו הגדירו והפחיתו מטלות שאינן חביבות עליכם: בדקו מה הדברים בעסק שאינכם אוהבים לבצע ובדקו אולי מישהו אחר יכול לבצע אותם בשבילכם. [גם אם תשלמו כמה שחי"ם על התענוג – השחרור הרוחני המחשבתי והאנרגטי שתקבלו שווה את ההשקעה],

היפרדו מאותם לקוחות ש…: תראו מי הלקוחות שקשה לכם איתם אולי הגיע הזמן להיפרד מהם . נכון אתם בטוחים שאתם לא יכולים להרשות זאת לעצמכם אבל תתפלאו שאם תשכילו להכין תוכנית שיווקית פשוטה וישימה לרכישת לקוחות חדשים – תזכו לחוות את הקסם הקוסמי לפיו על כל דלת "חורקת" שנטרקת יש דלת "קסמים" חדשה שנפתחת בעדנה.

התפתחו והעשירו את עצמכם מקצועית: אל תשקטו על השמרים…לכו למדו התפתחו הקנו לעצמכם ידע בתחום חדש שמעשיר אתכם והקשור לעסק ומאפשר לכם לחדור לנישות חדשות או לפתח מוצרים ושירותים שמתחשק לכם להתעסק איתם.
צרו שיתופי פעולה עם אנשים שנעים לכם להיות במחיצתם: הזרימו אנרגיות חדשות לחייכם העסקיים – זמו פגישות עם אנשים שאתם מעריכים בתחומים המשלימים את עיסוקיכם ובדקו דרכים לשתף איתם פעולה באופן שיעצים אתכם מקצועית עסקית ואישית.

רעננו את המותג והחומרים השיווקיים שלכם: לפעמים [ממש כמו בזוגיות]  ה"לוק" החדש והרענן  עושה את ההבדל – עבורכם עבור הלקוחות וגם עבור הספקים.
רעננו ושדרגו את הלוגו , היעזרו במעצבים מוכשרים ויצירתיים – צבעו את האתר ועצבו אותו במראה מזמין ועכשווי. צרו מתנת קידום עסקי יצירתית שתגרום לאנשים בהם את מעוניינים להיפתח אליכם במהירות השאירו אחריכם כרטיסי ביקור עם טעם שונה…

הימנעו מסנידרום ה"לבדנס"… השתדלו לא להיות יתר על המידה לבד בעסק צאו  לפגישות עם אנשים מוכשרים ומעניינים , פגשו ספקים חדשים הצטרפו למועדונים
ולמעגלים עסקיים , הקימו או הצטרפו  לקבוצת העוצמה העסקית שלכם , דאגו לצאת
ולהתאוורר מדי פעם – פנקו את עצמכם בכוס קפה או סחלב מפנק ביום שמש חורפי…

אם כל הנאמר לעילי "לא עושה לכם את זה…" יש מצב" שהרגשתכם מוצדקת  והיא נובעת מזה שהעסק כבר לא רלוונטי , מזה שהשוק הצטמק והפך לתחרותי ובלתי ניתן לקיום עסקי כלכלי…אז אולי הגיע הרגע לומר לעצמכם את האמת בפרצוף ולהחליט להמציא את העסק מחדש או "להתגרש…" "להתאהב" ו"להתחתן" עם עסק חדש…..

במצב זה ובכלל במצב המתואר בכתבה זו כדיא להצטייד במלווה עסקי/ת  שידע/שתדע
לכוון אתכם ולעזור לכם לזהות את הסיבות להרגשתכם ומה ניתן לעשות וליישם על מנת לשנות את המצב. הכותבת הנה מומחית להקמת פיתוח ומיתוג עסקים

יפעת יפה גיל  MEI [תאר שני ביזמות וחדשנות עסקית]

יועצת עסקית מומחית להקמת פיתוח &מיתוג עסקים

www.startsmart.co.il

5/5